Wednesday, February 10, 2010

Projekt lev for 700 resten af måneden! (brugte 1000)

London turen med damen var dyr, og derudover har jeg betalt for bøger til 8. semester. Derfor vil jeg prøve at leve for så lidt penge som overhovedet mulig resten af måneden. Jeg har 700 tilbage på kontoen (har selvfølgelig backup udover det), men kunne være interessant at se, hvad jeg kan leve for resten af måneden. Jeg ved jeg skal bruge ca. 140 på en togbillet hjem til mine forældre i weekenden der starter fredag den 19. februar. Jeg kan køre med dem tilbage til Århus. Så det vil sige, at jeg har 560 tilbage at leve for.

Derfor står den i høj grad på havregryn med banan og ingen unødvendig spending anywhere. Jeg må også ned med den pant jeg har på mit værelse og så skal fryseren tømmes. På fredag er dagen "gratis", da jeg skal stå i bar på medicin og får mad og drikke hele dagen. Den 27. februar er drikke også gratis til fastelavnsfest og så får jeg en pizza efter oprydning dagen efter. Til fest med den gamle HHX klasse den 20. satser jeg på at der står et par øl ude i garagen man kan låne :)

Det skal siges, at det kun er mine udgifter, der tæller og ikke mine omkostninger - så betalinger, der kan udskydes (f.eks. ølregning på kollegiet), vil jeg prøve først at betale i næste måned.

Med mine nuværende madvaner vil jeg nogenlunde få følgende faste forbrug:
Morgenmad: Cheasy skovbær - 5 kroner. Det skal jeg spise 18 dage, dvs 90 kroner.
Havregryn med banan: Havregryn ca. 1 krone og banan 2 kroner = 3 kroner. En gang om dagen i 18 dage bliver til 56 kroner.
Makrel på rugbrød: Igen en gang om dagen. Rugbrød er 0,4 kroner og makrel bliver 4 kroner pr. stk. 4,4 kroner * 18 = 78 kroner (cirka)
Min et æble om dagen: 3 kroner = 60 kroner (sommetider spiser jeg to).
Der skal nok bruges 4 kroner om dagen på mælk: 4*18=72

Det giver følgende beløb til et løst måltid + aftensmad: 560-90-56-78-60-72 = 204 kroner til at leve for resten af måneden. Dette er givet en smule højere, da jeg jo f.eks. på fredag får mad hele dagen og ingen udgifter har.

Alt i alt har jeg 31 kroner til at leve for hver dag med alle måltider.

Herunder vil mine udbetalinger og eventuelle indtægter løbende blive opdateret:
Torsdag den 11.: Jeg var til torsdagsbar på økonomi og brugte 15 flade kroner på en fadøl.
Lørdag den 13.: Fredag blev gratis til medicinerbar, men har brugt lidt penge idag. På youghurt, pasta, mælk og aftensmad har jeg brugt 52 kroner og så har jeg brugt 80 med pant for 24 dåser cola light i Kvickly. Jeg skulle jo så gerne få pant tilbage på ialt 24 kroner der. Endvidere har jeg betalt Lasse for en lasagne vi fik i sidste uge. Der røg 25 kroner.

Så 3 dage inde har jeg altså brugt 172 kroner, hvilket næsten er dobbelt i.ft. de 93 kroner jeg har haft indtil nu...

Update 1. marts
Ja det lykkedes ikke helt. Jeg endte i alt med at bruge 300 mere end jeg havde regnet med. Er faktisk skuffet over min egen monetære disciplin, da jeg ærlig talt troede at den var bedre. På den anden side har jeg bevist over de sidste 24 år af mit liv, at jeg faktisk er god til at styre min egen økonomi, så det er trods alt rart at empirien ellers er med mig.

Jeg har i øvrigt 2.800 kroner til resten af marts efter husleje. Det skulle i øvrigt helst være mere end nok!

No comments:

Post a Comment